Naše webové stránky používajú cookies. Váš súhlas s ich používaním môžete udeliť alebo odvolať prostredníctvom nastavenia Vášho prehliadača. Viac informácií o používaní cookies nájdete tu: kliknúť pre otvorenie odkazu
Radka "Steffani" Štefániková: je mi ľúto, že na Slovensku nie je viac barberiek

Radka "Steffani" Štefániková: je mi ľúto, že na Slovensku nie je viac barberiek

Radka Štefániková (23) je mladá slovenská barberka z Považskej Bystrice, kde už tretí rok prevádzkuje svoj vlastný Steffani Barbershop. V októbri 2018 vyhrala barberskú súťaž SK/CZ Barberbattle v kategórii Barber Girl a stala sa tak najlepšou barberkou na Slovensku a v Česku. Okrem toho, že Steffani je ambasádorkou BeGentleman, a robí nám dobré meno všade, kam chodí, sa práve stala aj globálnou ambasádorkou prémiovej značky japonských nožníc Matakki- ako vôbec prvý človek zo Slovenska.

Vo veľkom profilovom rozhovore nám Steffani vtipným spôsobom sebe vlastným porozprávala o tom, čo pre ňu tieto úspechy znamenajú, prečo sa vlastne stala barberkou a zhodnotí slovenskú barber scénu. Poradí, ako rozoznať kvalitného barbera od menej kvalitného a čosi poodhalí aj o svojich plánoch do budúcnosti.

Ahoj Radka, prečo sa voláš Steffani barber a nie barberka Štefka?

Lebo sa bojím, že keby som si nad dvere napísala Holičstvo u Štefky, tak niekto mi to f prepíše na t (smiech). Keď som si vymýšľala prezývku na Instagram, lebo však všetci majú prezývku, a ja som bola vtedy len Radka, tak Steffani mi prišlo zvučné a medzinárodne atraktívne.

Prečo majú vlastne všetci barberi nejakú prezývku?

Lebo je to atraktívnejšie. Niekomu prezývka „prischla“ ešte v škole a má ju doteraz, a niekto si svoju prezývku potom vymyslel preto, lebo ju mali všetci. A to môžem potvrdiť (smiech).

Zároveň však vďaka prezývke každý hneď vie kto je kto. Lebo môžeš mať veľa barberov Romanov, Marošov a podobne, ale máš len jedného Benza či Vilisa a každý hneď vie, kto to je a aká je jeho práca.

Aké sú podľa teba tvoje najlepšie a najhoršie vlastnosti?

Som vtipná, pokiaľ sa ľudia smejú, ale myslím si, že som aj milá a priateľská. Som cieľavedomá a aj autentická, ak je to teda dobrá vlastnosť. A najhoršie vlastnosti nemám asi žiadne, okrem toho, že som extrémne nedochvíľna a keď sa s niekým na niečom dohodnem tak to neplatí, a nikdy nespravím to čo mám, lebo na to zabudnem (smiech).

Čo ťa viedlo k tomu stať sa barberkou?

Vlastne ja som ňou ani nechcela byť, ale nebavilo ma strihať ženy, lebo sa mi ich nechcelo počúvať. Tak som radšej začala strihať chlapov, lebo je to s nimi jednoduchšie a nerozprávajú nezmysly. Navyše ma vždy viac bavili pánske strihy.

Kedy a kde si sa prvýkrát stretla s konceptom barbershopu?

Bolo to strašne dávno, keď mi jeden kamoš ukázal nejakých barberov na Instagrame. Mala som asi 16 alebo 17 rokov, neviem, ale nevedela som ani čo to barbershop či barber vlastne je. Začala som však niektorých z nich sledovať, lebo sa mi páčil ich štýl a celkovo život, a po nejakom roku alebo dvoch ich na mojom Instagrame stále pribúdalo.

Ja som si ale najskôr otvorila normálne kaderníctvo, pre baby aj chlapov. Lenže tie baby som asi po 3 dňoch zrušila, lebo som z nich bola taká vyfľusnutá, že som si povedala, že toto ja robiť nebudem. Tak som začala strihať iba chlapov, ktorí mi oveľa viac vyhovovali, neskôr som začala upravovať aj brady a otvorila si Steffani Barbershop.

Špecializuješ sa na nejaký typ strihu alebo nemáš problém spraviť všetko?

Rada robím všetko ale špecializujem sa momentálne na cropy a môj obľúbený strih je pompadour.

Akí sú slovenskí chlapi ako zákazníci? Vnímaš, že sa o seba starajú viac ako predtým?

Myslím si, že určite áno a nebaví ich predovšetkým vysedávať v kaderníctve, kde si 3 baby farbia vlasy a klebetia tam. Takže je to pre nich taký oddych a relax, že idú radšej do barbershopu ako do kaderníctva, a tam sa už ani moc nevrátia.

Myslíš si, že v barbershope ostrihajú chlapa lepšie ako v kaderníctve? Alebo inak, ostrihá barber/ka chlapa lepšie ako kaderník/čka?

Určite áno. V kaderníctvach strihajú oveľa viac žien ako chlapov a barbeshop sa jednoducho na chlapov špecializuje, ostrihajú ich tam veľmi veľa, majú namakanejšiu techniku a oveľa viac vnímajú trendy zo zahraničia.

Ako to u teba prebieha, nosia si klienti fotky ako chcú ostrihať alebo sa s nimi aj radíš, konzultuješ napríklad typ tváre, typ vlasov a podľa toho vyberieš najvhodnejší účes?

Toto je veľmi individuálne. Za deň ti príde x ľudí, a každý chce inak ostrihať a niektorým ľuďom sa proste ani nedá spraviť to, čo chcú. Keď ti príde človek, ktorý má skoro plešinu a chce pompadúra, tak aj keby som neviem čo robila, tak ho tak neostrihám. Väčšinou sa im snažíš poradiť, čo sa im hodí a buď si dajú poradiť alebo nie. Napríklad, keď chcel niekto ostrihať na ananás. Sa dívam, že čo? No, že na ananás a nijak inak. Mladí chalani si ale nechajú poradiť a väčšinou ma nechajú strihať podľa seba.

Aký je vekový priemer tvojich zákazníkov, chodia k tebe aj deti?

Najmladší mal 7 alebo 8 mesiacov a bežne ku mne chodia deti, lebo tu ich nikto nezoberie. Chodia ku mne od 8 mesiacov do aspoň 50tky. Mala som aj 70 ročných klientov, najstarší pán mal okolo 80 rokov.

Stalo sa ti niekedy, že zákazník nebol spokojný s tým ako si ho ostrihala?

Väčšina ti to ani nepovie. Bežne mi zákazník povie, že zober mi to ešte viac, daj tam menší nadstavec a podobne, ale to je normálne. Väčšinou ti však nikto nepovie priamo, že sa mu to nepáči. Aspoň mne sa to ešte nestalo. A väčšinou sa mi klienti vracajú, takže sú asi spokojní.

Zmenila sa za tie tri roky čo si otvorila Steffani barbershop slovenská barber scéna?

Áno a dosť. Je to oveľa viac o rivalite a čím viac nových barberov pribúda, tým viac  hejtujú tie barbershopy a barberov, ktorí tu boli medzi prvými. Už to nie je taká komunita, ako to bolo na začiatku, ale je to oveľa viac o závisti a čo kto koľko toho má. Ľudia začínajú meniť priority a namiesto toho, aby sa sústredili ako byť lepší, tak rozmýšľajú, ako mať 10 prevádzok po Slovensku, lebo aj tí ich majú...

Mám pocit, že tí služobne starší barberi, ktorí sa všetci poznáme, sa v ničom veľmi nezmenili, ale tí noví sa chcú silou mocou dostať do toho diania, že robia zlú krv, lebo nevedia ako inak zaujať. Ani ich pritom nenapadne, že by mali zaujať svojou prácou, konceptom, kvalitou alebo kreativitou. Rozhodne však máme na Slovensku aj špičkových barberov. Na druhej strane, niektorí to otvárajú už ako potraviny, majú tam pásovú výrobu a ani ich nezaujíma, ako toho zákazníka ostrihajú.

To pre zákazníka asi nie je dobré. Čo by si mal všímať, aby vedel dopredu odhadnúť, že tento barbershop je dobrý a zaujíma ich, ako ho ostrihajú?

Lepšie barbershopy majú precítení celý koncept a pocitovo jednoducho vnímaš tú atmosféru, citíš sa tam proste dobre. Takí, čo to robia len tak, lebo chcú zarobiť, to robia len tak hocijako a šetria na všetkom, od vybavenia barbershopu až po kozmetiku, ktorú používajú.

Väčšinou barberi, ktorí tím žijú, sú aj skvelí barberi. Napríklad Fogos alebo chalani z MMG, ktorí strihajú nedele, sviatky-piatky. Je to proste súčasť ich života a nie je to tak, že keď skončia a prídu domov tak ani nevedia, že niečo robia. Žijú tým, je to ich súčasť života, a preto sa stále zdokonaľujú a vidíš to proste na nich.

Je podľa teba už príliš veľa barbershopov na Slovensku, alebo je ešte priestor na ďalšie prevádzky?

Priestor je všade, každé mesto znesie niekoľko barbershopov. Niektoré barbershopy sa však ani nedajú vnímať ako barbershopy, pretože z nich kričí, že chcú len zarobiť a vidia v tom len biznis. 

Ty si to ako biznis na začiatku nevnímala?

Ja som vôbec nevedela či to pôjde alebo nie. Povedala som si len, že to vyskúšam a uvidím. Keď som robila v kaderníctve, tak som videla, že svoju klientelu mám a vracia sa mi aj bez objednávok. Tí chlapi si ma často priamo žiadali. Do vlastného barbershopu ma ale dotlačil otec, lebo ja som sa k tomu najskôr moc nemala, keďže som dosť lenivá (smiech).

On mi povedal, že choď do toho a keď to nevyjde, tak sa nič nedeje, aspoň to vyskúšaš. Tak som to vyskúšala, aby som sa nemusela zamestnávať u druhých.

Ako sa ti zmenil život odkedy máš vlastný salón?

Som finančne slobodnejšia, lebo v kaderníctve nás totálne zdierali. Ale ono to nie je ani o tých peniazoch, ako skôr o tom, že keď chcem niekde ísť, tak proste idem a nikoho sa nepýtam. Je to slobodná práca a spoznala som vďaka nej aj strašne veľa super ľudí. Na druhej strane, máš oveľa viac starostí, lebo sa môžeš spoľahnúť len sám na seba. Sú to však dobré, pekné starosti.

Spravila si v začiatkoch aj nejaké chyby? Je niečo čo by si urobila inak?

Ja by som nezmenila vôbec nič, lebo keď som otvárala, tak som otvárala, ako sa hovorí, s holým zadkom. Mala som akurát tak dotáciu od Úradu práce a s tým som musel otvoriť. Takže mi veľa vecí chýbalo a kupovala som si len to, na čo som mala, a tak som proste nejaký čas fungovala. Preto aj keby som chcela, inak by som to ani nemohla spraviť. A som za to vďačná.

Čo by si odporučila mladým, začínajúcim barberom, ktorí sa chcú venovať tomuto remeslu a potenciálne by chceli mať aj vlastný barbershop?

Nech na to ani nemyslia (smiech). Ale nie. Samozrejme, pokiaľ ich to naozaj baví a majú to v sebe, tak je to super. Mali by si ísť za svojím snom. Mali by to ale robiť srdcom a myslieť predovšetkým na svojich klientov. Dnes na to ľudia často zabúdajú, ale bez klientov predsa nie je ani barbershop.

Sleduješ inak aj nejakých zahraničných barberov?

Jasné, že sledujem. Čo sa týka žien, tak moja najobľúbenejšia barberka je Staygold. Z barberov sa mi viac páči americká strana ako anglická.  Američania si idú také viac crazy veci, kým v Anglicku je v kurze skôr elegancia. Ale tak na Slovensku sa ľudia boja nových vecí. Pred tromi rokmi by si nikto nedal crop a teraz, keď sa to strihá už aj v Bratislave, tak aj tu v Považskej si to ľudia pýtajú.

Aký je hlavný rozdiel medzi barbermi v Amerike, Anglicku a našimi na Slovensku?

Ja si myslím, že veľký nie je. Rozdiel je hlavne medzi ľuďmi, zákazníkmi. Tu sú ľudia jednoducho konzervatívni a nedajú si napríklad modré alebo zelené vlasy. Myslím si teda, že to nie je ani tak o barberoch, ako o zákazníkoch a o tom, čo im dovolia. Hovorím ale o tých dobrých barberoch.

A myslíš, že sa to mení? Sú ľudia u nás po čase menej konzervatívnejší?

Niektorí áno, niekedy sa nechajú nahovoriť a niekedy aj povedia, že vymysli mi niečo, nechám to na teba. Celkovo si ale nemyslím, že sa to v tomto u nás výrazne zmení. Tu tí ľudia nie sú takí uvoľnení, stále tu každý pozerá na to, čo asi tak povie niekto iný, a pozerajú po sebe škaredo. Tá mentalita ľudí je tu proste inde.

Stáva sa ti niekedy, že ťa zákazníci balia?

Väčšinou sú úplne v pohode, jeden ma raz volal tuším na kávu. Niektorí sa hanbia, tak moc nerozprávajú, len ticho sedia a ja som zase taká, že sa snažím rozprávať a byť vtipná, a oni sa ani nesmejú (smiech).

Jeden mi po strihaní písal na Messengeri, že či by som nešla na kávu, tak som mu povedala, že nie a odvtedy už ani neprišiel. Ale úprimne, ja to ani nevnímam, či ma balia alebo nie, proste strihám, robím si svoju robotu a preto si to možno ani nevšimnem. Napríklad teraz nedávno mi kamoška povedala, že vraj počula od jedného ako ma už „skoro mal“, ale potom som povedala, že mám chlapa. A ja pritom ani neviem, že sa o niečo pokúšal (smiech). 

Ja som hlavne priateľská ku každému a niekto to možno zle pochopí, ale nikdy som u seba nemala nejakého blbca. Niektorí sa u mňa aj skamarátili, napríklad keď som niekedy omylom objednala dvoch na jeden termín, tak teraz sa objednávajú stále už len spolu a to je celkom milé.

Mala som ale aj takých zákazníkov, čo mi nosili stále nejaké darčeky, aspoň na začiatku.

Darčeky?

Áno, raz sa mi prišiel objednať nejaký týpek, ktorého som nikdy predtým nevidela a hneď mi doniesol kyticu ruží a nejaké čokolády, pričom som ho vtedy fakt videla prvýkrát. A potom, keď prišiel na ten termín, tak mi zase doniesol kvety a čokolády a počas strihania mi hovorí, že veď ty si celý deň nejedla, ideme sa najesť a  kúpim ti obed. Tak som mu povedala, že som už obedovala a ďakujem, ale on išiel oproti do reštaurácie a doniesol dva obedy aj s nápojmi, že sa spolu najeme.

A potom, keď došiel zase na strihanie, tak mi doniesol nejaké vrece, s bonboniérou navrchu. Tak si hovorím, že zase čokoláda, v pohode, a robím si srandu z neho, že to čo máš v tej taške, ideš niekam cestovať? A on, že nie, to som ti doniesol zemiaky zo Švajčiarska. Plná taška zemiakov, 10 či 20 kíl a navrchu čokolády. Sa na to dívam, že bože super, čo teraz budem robiť s mojou úrodou (smiech)?

Neskôr mi tam prišiel len tak, ani objednaný nebol, ani strihať nechcel, a priniesol mi nejakú švajčiarsku papriku a korenie v soľničkách. Tak mu hovorím, že poďme si aspoň zapáliť keď už si tu, a keďže bola zima, tak som si vzala deku a on mi hovorí, že nabudúce ti donesiem švajčiarsku deku. Tak mu hovorím, že prosím ťa, nič mi nenos a sa ho radšej pýtam, že ako sa má a čo robil a mi povedal, že super, bol dnes kydať hnoj. Tak si hovorím že no, to si pohnojil teda (smiech).

Máš aj nejakú inú zaujímavú historku alebo trapas, ktorý sa ti stal?

Áno, zo školy. Moja majsterka ma dala strihať, to bol prvý deň. Ten chalan chcel číro, tak ja som si ho naznačila bez nadstavca  na hlavu a keď som ho ostrihala, tak mu tie čiary zostali na hlave (smiech). Alebo v časoch, keď som ešte nemala hot towel kabinet, tak som tie uteráky zalievala horúcou vodou z kanvice a raz, keď som postavila variť vodu, tak sa ma zákazník pýtal, či si ideme dať kávu.

Okrem barberingu si celkom úspešná aj na Instagrame. Je podľa teba Instagram pre barberov dôležitý?

Podľa mňa je veľmi dôležitý, pretože väčšina z mojich klientov na ňom trávi čas a sa mi cez Instagram aj objednávali. Ja som inú formu reklamy v podstate ani nikdy neriešila, zatiaľ som všetko robila a fungovala len cez Instagram alebo Facebook. Až teraz začínam okrem online reklamy riešiť aj outdoor kampane.

Čo si myslíš o súčasnom bradatom trende? Páčia sa ti brady?

Brady sa mi páčia ale musia byť upravené. Pokiaľ má chlap bradu, tak by si ju mal pravidelne upravovať aspoň raz za týždeň, alebo každé dva týždne. A tým si nerobím reklamu, kľudne si ju upravujte aj doma. Ale brada, ktorú si chlap nechá len rásť a neupravuje si ju, nestará sa o ňu a má z nej také bajuzé, tak to je čosi strašné. A ešte keď ti príde so špagetami v brade...

To sa ti už niekedy stalo?

Nie, a ani to nechcem! To je nechutné. Raz sa ale dvaja zákazníci u mňa rozprávali medzi sebou, že čo si našli v brade. A jeden hovorí, že si tam našiel špagety. Ten druhý sa pýta, že to vážne? A on, že áno, jedol som na obed špagety a celý deň som si to nevšimol, až kým mi večer predavačka nepovedala v obchode, že mám špagetu v brade.

Aké sú tvoje najobľúbenejšie produkty kozmetiky, s ktorou pracuješ?

Najlepšie sa mi robí s Hanz de Fuko a s Pacinos. Bez nich by som si nevedela predstaviť fungovať. Na holenie sú zase gély Elegance úplne nenahraditeľné.

Akú kozmetiku by mal podľa teba ako odborníčky, ale aj ženy, moderný chlap dnes používať?

Každý chlap by mal mať nejakú pomádu alebo pastu na vlasy a určite by mali používať kvalitný šampón určený priamo pre chlapov.  Keď má aj bradu, tak určite minimálne olej alebo balzam na bradu, podľa toho, čo mu viac vyhovuje. Aj šampón na bradu, aby ju mal pekne čistú a nemal v nej špagety z obeda.

Aké sú najčastejšie chyby, ktoré chlapi v starostlivosti o seba robia?

Asi najčastejšia chyba je, keď si chlap robí kontúry na brade obyčajnou žiletkou a nemá to dobre zarovnané, pričom to naozaj vidno a vyzerá to strašne. Okrem toho sa podľa mňa aj veľa chlapov zle holí, pretože chodia vyhádzaní, s podráždenou pokožkou, čo znamená že buď používajú nekvalitnú alebo žiadnu kozmetiku a to pokožka neodpúšťa. Ale najväčšia chyba je, keď sa nestrihajú u mňa (smiech).

Čo pre teba znamená byť ambasádorka pre BeGentleman?

To je niečo neskutočné, splnený sen. Vždy som chcela byť tvárou niečoho a byť ambasádorka pre BeGentleman je najväčší úspech, salón proste môžem zavrieť (smiech). Ale nie, je to super a veľmi si to vážim. Je to milé, že ma máte takto radi a vzali ste ma medzi seba. A že vraj baby nemôžu byť barberky.

Čo si vlastne myslíš o tom, keď ti niekto povie, že baby nemôžu byť barberky?

Podľa mňa je to úplný nezmysel. Aj keď je pravda, že máš na Slovensku len zopár dobrých barberiek. Ale tak prečo by nemohli baby robiť aj prácu, ktorú robia hlavne chlapi? Keď môžu baby byť automechaničky alebo hrať futbal a mať svoje vlastné majstrovstvá sveta, tak prečo byť nemohli byť aj barberky? Však aj chlapi veľakrát robia babskú prácu, napríklad zdravotné sestry v nemocnici sú niekedy aj chlapi a v Auparku zase robia Japonci nechty.

Skôr si myslím, že chlapi ktorí hovoria, že baby by nemali byť barberky, majú buď hlúpe predsudky alebo sa boja, že tá baba bude lepšia barberka ako je on barber. Zároveň si myslím, že baby barberky sú v barber komunite aj dosť podceňované a veľa barberov ich v skutočnosti neberie ako súčasť komunity a medzi seba.

Privítala by si viac barberiek na Slovensku?

Určite áno a je mi to aj dosť ľúto, že ich nie je viac. Je to škoda, že babám sa to nechce robiť. Možno sa boja, keď všade počúvajú, ako by baby nemali robiť barberky a pokiaľ nevplývajú nejakým veľkým sebavedomím, tak do toho radšej ani nejdú. Na druhej strane, keby to chceli robiť, tak sa ani nemajú veľmi kde zamestnať, lebo do chlapského barbershopu ich veľmi neberú a sami nemusia mať gule na to, aby si otvorili vlastný barbershop.

Niektoré barbershopy nepovoľujú vstup ženám. Na to máš aký názor?

Tak to je iná vec. Ja by som s tým aj súhlasila. Však si vezmi už len témy, ktoré tam chlapi riešia. Aj tá baba sa predsa ide vykecať ku svojej kaderníčke. Okrem toho mi vadí, keď sa nejaká žena ku mne postaví a hovorí mi, ako jej mám ostrihať  muža. Nech si ho potom ostrihá doma.

A stáva sa to bežne, že ti partnerka klienta hovorí, ako ho máš strihať?

Jasné, párkrát sa mi to stalo. Alebo len sedí a díva sa, či sa s ním náhodou nerozprávam (smiech).

Pred rokom sa z teba stala najlepšie barberka v Česko-Slovensku, nedávno si sa stala ambasádorkou BeGentleman a teraz si aj vôbec prvým globálnym ambasádorom značky nožníc Matakki zo Slovenska, tešíš sa z toho? 

Ja neviem čo povedať. Bože, neskutočne sa teším, neviem to ani vyjadriť. Beriem to ako veľký úspech, že sa mi niečo takéto podarilo. Znamená to veľa, keď môžem reprezentovať takéto značky a som nesmierne rada, že som toho toľko dosiahla za tak krátky čas. Zároveň je to pre mňa obrovská motivácia posúvať sa ďalej.

Takže nožnice Matakki sú super?

Tak určitee (smiech). Sú to profesionálne nožnice, ktoré sa nedajú ani porovnať s tými, s ktorými sme strihali predtým. Odkedy som si otvorila svoj barbershop, tak som si ich chcela kúpiť a po dvoch rokoch sa mi to aj podarilo, pričom ani nie o pol roka neskôr som prvou slovenskou barberkou, ktorá sa stala súčasťou ich globálneho tímu ambasádorov a z toho som strašne nadšená.

Aký je rozdiel medzi nožnicami Matakki a inými značkami?

To jednoducho chytíš a cítiš, že nedržíš v ruke len nejaký shit. Sú dokonale vyvážené, strihá sa s nimi jednoduchšie a oveľa precíznejšie, sú ostrejšie a nežujú vlasy, strihajú vlastne samé. Okrem toho majú krásny dizajn a ich kvalita sa ani nedá porovnať s inými bežnými nožnicami na trhu. Nehovoriac o tom, ako dlho ti vydržia keď sa o ne staráš.

Aké sú tvoje ďalšie veľké ciele a sny, ktoré by si chcela dosiahnuť?

Určite by som sa chcela dostať napríklad do Portorika učiť sa od top barberov ako sú Sky Salon alebo Arod. A  pootvárať viac ďalších barbershopov.

A čo tvoje najbližie plány?

Toto sa ma stále každý pýta, ale ja mám veľmi veľa plánov. Teraz idem na dovolenku do Egypta, to je môj najbližší plán. Tam zregenerujem a potom ti poviem

Zverejnené 2019-11-10 Zverejnil Tím BeGentleman Životný štýl 0 2688

Podobné články

Ako si vybrať správny účes podľa typu tvojej tváre

Rovnako ako oblečenie, ani všetky účesy nepasujú každému. Avšak na rozdiel od oblečenia, zlý účes si tak jendoducho...

Ako randiť s modelkou

Praktické tipy a triky ako úspešne randiť s modelkou od Miss Slovensko 2007 Veroniky Vagnerovej Husárovej.

Movember: mesiac fúzov, brady a mužského zdravia

Movember je späť. Mesiac fúzov, brady, fundrasingu a predovšetkým osvety o rakovine prostaty, semenníkov a duševnom...

Zakladateľ MMG Freedom Barbers Palermo: Barberstvo na...

So zakladateľom známych bratislavských barbershopov MMG Freedom a Private Barbers a kozmetickej značky pre mužov...

Ako si nechať narásť bradu

Málo vecí vyzerá v dnešnom svete viac mužnejšie, ako brada. Mesačná brada, dvojmesačná brada, trojmesačná brada,...

KomentovaťOdpovedať

Kategórie

Hľadať na blogu

Menu