Baxter of California
Volal sa Baxter Finley a pochádzal priamo zo slnečnej Kalifornie. Práve tam vytvoril vôbec prvý kozmetický produkt šitý na mieru špecifickým mužským potrebám modernej doby. A že ich je teda dosť! Jednalo sa o pleťový krém na ochranu pánskej pokožky pred slnkom.
Baxter of California vznikol preto, aby prekonával očakávania. Od roku 1965 vyrába prémiovú kozmetiku výhradne len pre mužov, ktorá v súčasnosti zahŕňa produkty na vlasy, pleť a telo, bradu a holenie. Tie sú špeciálne vytovorené tak, aby zvýraznila to, čo teba robí tebou. Baxter of California si uvedomuje, že máš svoj vlastný príbeh a svoj vlastný osobný štýl. Preto vyrábajú produkty, ktorých účelom je dostať z teba to najlepšie ja, a posunúť ťa na vyšší level.
Prémiová kozmetika od značky Baxter of California ťa nikdy nesklame, naopak, vždy ťa prekvapí dokonalou funkčnosťou a jednoduchosťou. Filozofia Baxtera je postavená na optimálnom mixe myšlienok starej školy a high—tech praxi. Kvalita, ktorá je potvrdzovaná kontinuálne od roku 1965, je absolútnou prioritou, a preto je každý produkt starostlivo testovaný v ich vlastnom barbershope Baxter Finley Barber + Shop priamo v centre anjelského mesta Los Angeles.

Blind Barber
Myšlienka založiť na Manhattane štýlové miesto len pre pánov, v ktorom by si mohli oddýchnuť a načerpať nové sily sa zrodila v hlave spoluzakladateľa značky Jeffa Lauba niekedy v roku 2009. V čase, keď naplno vypukla finančná kríza si Jeff plnil svoj sen- alebo aspoň si to myslel- keď pracoval v jednej z najväčších právnických kancelárií na svete. Keď sa však v jeden deň ocitol v zasadačke plnej bankárov, ktorí riešili ako si zachrániť vlastné zadky, uvedomil si, že v skutočnosti chce od svojho života niečo viac. Oveľa viac.
Zapísal sa do večernej kozmetickej školy a potom, ako sa mu jeho starý otec zdôveril, že jeho obľúbeným miestom bol vždy miestny barbershop, bolo rozhodnuté. Zhodou okolností v tom čase jeho známy Josh Boyd zatváral nie príliš úspešný bar na Manhattane a tak sa rozhodli dať dokopy a otvoriť nie len miesto, kde sa príde chlap ostrihať a oholiť, ale kde mu namiešajú aj kvalitný drink, načapujú pivo či nalejú whisky.
Dnes má Blind Barber okrem pôvodnej prevádzky na Manhattane barbershopy aj v Brooklyne, Chicagu a Los Angeles, okrem kresiel a baru aj špičkovú kuchyňu a radu prémiovej pánskej kozmetiky, ktorej hrdým ambasárom je bejzbalová hviezda tímu Philadelphia Phillies, Bryce Harper. Jej motom je STAY HANDSOME, čo v angličtine znamená zostaň upravený a myšlienkou sprostredkovať perfektný zážitok z barbershopu aj u teba doma v kúpeľni.

By Vilain
By Vilain je škandinávska lifestylová značka kozmetiky na vlasy, pochádzajúca z Dánska. By Vilain bol založený dvojičkami Rasmusom a Emilom Vilain Albrechtsenovcami v srdci dánskeho mesta Aarhus. Ich vášeň pre vlasy, dobré účesy a módu, v kombinácii s vycibreným vkusom a citom pre kvalitu sú tak hnacou silou značky By Vilain od samotného začiatku.
Dnes je By Vilain považovaná za jednu z najlepších značiek kozmetiky na vlasy pre mužov na celom svete, pričom sa ich prémiové produkty predávajú vo viac ako 120 krajinách sveta. Hlavným cieľom značky je vyvinúť špičkové high-end produkty s dôrazom na kvalitu a štýl, a vytvoriť značku, ktorá uspokojí narastajúci dopyt mužov po kvalite a jedinečnosti luxusných kozmetických prípravkov.
Produktová línia sa vyrába aj naďalej v priamo Dánsku, vďaka čomu si značka dokáže udržať a zabezpečiť len tú najvyššiu kvalitu nie len samotných produktov, ale aj výrobného procesu a štandardov. Jej filozofia je veľmi jednoducho zachytená mottom WORK HARD, STYLE HARD.

Captain Fawcett
Captain Fawcett je svetoznáma značka pánskej kozmetiky z anglického Norwichu, ktorú okrem špičkových a nezameniteľných produktov preslávila aj legenda v jej pozadí. Podľa nej v roku 1905 kapitán Peabody Fawcett R.N Ret’d, neohrozený a významný Edwardský bádateľ, zmizol pri pokuse o prechod ku zdroju Ubangi, hlavného prítoku rieky Kongo.
Žiadna stopa po odvážnom bádateľovi nebola nikdy nájdená z jeho expedície, zdanlivo odsúdenej na neúspech… až do kým sa v roku 1997, počas výpredaju vecí a nábytku zo starého a opusteného domu neobjavil starý, ošúchaný kufor. Ten bol zakúpený za pár pencí novým vlastníkom, ktorý si ho priviezol domov a vypáčil zámky.
Neuveriteľne, medzi jeho rozpadajúcim sa plesnivým obsahom bol nájdený pozoruhodný zväzok plný rôznych mastičiek, olejov a zmiznutých denníkov slávneho bádateľa. Medzi množstvom adrenalínových príhod a neuveriteľných dobrodružstiev sa našli síce rozhádzané, ale starostlivo podrobné zoznamy exotických surovín na domácu výrobu prípravkov, ktoré si bádateľ starostlivo vyrábal, aby jeho fúzy vždy a zakaždých okolností ukážkovo držali tvar.
Tieto presné receptúry boli verne nasledované a dodržiavané, a Fawcettove originálne elixíry, spolu s jeho svetoznámym voskom na fúzy, ku ktorým postupne pribudli aj desiatky nových prípravkov, sú tak dnes náročným gentlemenom konečne k dispozícii po prvýkrat po viac storočí.

Elegance
Profesionálna značka kozmetiky, ktorá sa zameriava predovšetkým na barbershopy a barberov, s misiou neustále ponúkať nové produkty, ktoré sú nielen kvalitné, ale aj jedinečné a inovatívne. Vyrábané sú libanonskou spoločnosťou SadaPack Cosmetics, ktorá úspešne operuje vo viac ako 30 krajinách sveta s 20 ročnou históriou.
Elegance USA od roku 2013 exkluzívne zásobuje americké barbershopy od atlantického po pacifické pobrežie a ich cieľom je nielen umožniť šikovným barberom poskytovať tie najlepšie služby, ale aj priblížiť produkty, ktoré im to umožňujú, bližšie k ľuďom. Bez priesvitných gélov na holenie v 500 ml a veľkých 2 litrových baleniach, či oleja na bradu a vlasy od Elegance sa dnes nezaobíde ani žiaden barbeshop na Slovensku, ktorý to s kvalitou svojich služieb myslí naozaj vážne.

Hanz de Fuko
Aj ty si sa už niekedy zamýšľal nad tým ako je možné, že vlasy Davida Beckhama vyzerajú vždy tak perfektne? Alebo nad tým ako taký účes dosiahneš aj ty sám? Nie je to pritom žiadne tajomstvo, za jeho vždy dokonalým účesom totiž nestojí nič iné, ako revolučné stylingové produkty progresívnej americkej značky Hanz de Fuko.
Tú v roku 2009 založili v slnečnom San Franciscu vlasový stylista David Alfonso a jeho kamarát Christopher Zent, ktorým na trhu so stylingovými produktmi na vlasy chýbala kreativita a individualita. Spoločnými silami a víziou sa im podarilo vytvoriť produkty, ktoré okrem Davida Beckhama obľubujú aj ďalšie hviezdy ako Bruno Mars, Calvin Harris či Hugh Jackman.
Aj keď Hanz de Fuko znie ako meno filmového zloducha, keď príde na starostlivosť o vlasy a ich styling, sú tieto produkty veľkým hrdinom. Ich celosvetový úspech stojí na dvoch základných pilieroch - 100% prírodné a organické zloženie bez parabénov a sulfátov, a inovatívnych hybridných produktov ako Quicksand a Claymation, ktoré spôsobili priam revolúciu v úprave účesov a patria medzi najpredávanejšie a najobľúbenejšie na svete.
Misiou značky Hanz de Fuko je poskytovať dnešným mužom svetový image založený na potrebách a želaniach vlastného, unikátneho štýlu. Produkty Hanz de Fuko stelesňujú zázrak vedy a inovácie a prinášajú bezkonkurenčné prevedenie a všestrannosť. Hanz de Fuko ti zaručuje, že ich produkty dostanú vždy to najlepšie z akýchkoľvek vlasov a zároveň dodajú tvojej pokožke dlhodobú starostlivosť a výživu.
Hanz de Fuko je priekopníkom v módnom a kozmetickom priemysle a úzko spolupracuje so salónmi a hairstylistami. Poskytuje pokrokové a netradičné produkty, ktoré pomáhajú riešiť problémy neustále sa meniaceho stylingu a náročnosti všetkých mužov po celom svete. Hanz de Fuko zabezpečuje image uvedomelých mužov pomocou vysoko kvalitnej starostlivosti. Muži majú radi jednoduché veci - vyzerať a cítiť sa skvelo - bez potreby aby na tom museli pracovať. To si Hanz de Fuko uvedomuje od úplného začiatku, reflektujú to všetky ich produkty a preto je táto značka taka úspešná a obľúbená na celom svete, kde má viac ako 4 milióny nadšených zákazníkov.
Matakki
Matakki je anglická značka, ktorá vyrába najvkalitnejšie nožnice pre barberov a kaderníkov na svete. Je niekoľkonásobným víťazom ocenení za najlepší zákaznícky servis, najlepšiu prácu so sociálnymi médiami a najlepšie profesionálne nástroje v odvetví.
Matakki sídli v severoanglickom meste Hull, kde navrhuje a dizajnuje tie najkrajšie nožnice aké svet kedy videl. Následne tieto dizajny posiela do starostlivo vybraných japonských tovární, kde sú ručne vyrábané z najkvalitnejšej japonskej ocele remeselníkmi, ktorí pokračujú v rodinnej tradícii svojich starých a prastarých otcov, ktorí v dávnych čias ručne vyrábali samurajské meče.
Práve preto sú nožnice Matakki známe svojou výnimočnou kvalitou. Každé nožnice prechádzajú približne 120 rôznymi stupňami výroby, od počiatočných kontrol surovej ocele až po konečné štádia vyváženia, nastavenia a leštenia. Pýcha, vášeň a odhlodlanie japonských remeselníkov sa premietajú do prémiových nožníc Matakki, z ktorých kvalita doslova vyžaruje. Práve preto sa v Matakki neboja poskytovať doživotnú záruku na svoje nožnice- ako jediný výrobca nožníc na svete.
V spoločnosti Matakki sú presvedčení, že žiadny iný výrobca nožníc a kaderníckych nástrojov neovplýva takou láskou k výrobe nožníc ako práve Matakki. To sa koniec koncov prejavuje aj v obrovskom množstve falošných Matakki nožníc na trhu, alebo kopírovaní dizajnu nožníc Matakki inými výrobcami a značkami, ktoré však nedosahujú kvlaitu originálnych nožníc Matakki.

Mister Pompadour
Všetci vieme, že prvý dojem je otázka pár minút, niekedy dokonca len sekúnd a práve vlasy zohrávajú najdôležitejšiu úlohu v tom, ako sme vnímaní ostatnými ľuďmi. Chceme pôsobiť dobre a sebaisto, pričom často je to práve iba taká maličkosť, ako starostlivo upravený vzhľad, čo nám dodáva sebavedomie.
Práve preto je filozofiou americkej značky Mister Pompadour myšlienka, že perfektný vzhľad by mal existovať vždy a v každej situácii. Značka, ktorú v Severnej Karolíne založili v roku 2014 dvaja kamaráti, strojári a produktoví dizajnéri Zack Henry a Matt Davis kladie dôraz na prvý dojem. Ich produkty sú funkčné, originálne a obsahujú len prírodné ingrediencie. Zároveň skvelo fungujú, božsky voňajú a môžeš sa na ne 100% spoľahnúť, že vydržia po celý deň.

Morgan’s Pomade
Píše sa rok 1873 a v malej kuchyni rodinného domu začína Robert Martin vyrábať šampón na vlasy. Jeho výroba, etiketovanie, balenie a distribúcia sa vykonávala ručne. O dva roky neskôr uzrela svetlo sveta prvá Morgan’s pomáda na vlasy.
Predaje pomaly rástli a muži, ktorí sa zaujímali o svoj vzhľad a osobný štýl postupne skúšali produkty Morgan’s a objavovali ich silu a funkčnosť. Prví väčší zákazníci a odberatelia boli kaderníci bristských gentlemanov v londýnskej štvrti West End. Popularita značky však naďalej rástla a na prahu nového storočia už bol Morgan’s známou značkou obľúbenou nielen doma v Británii, ale aj na druhej strane Lamanšského prielivu, kde boli produkty dodávané do exkluzívnych salónov v Paríži a ďalších európskych metropolách.
V čase prvej svetovej vojny zakladateľ Robert Martin umiera a žezlo prenecháva svojej milujúcej manželke Jane Dinah. Vďaka zhode okolností a britskej armáde sa pomády Morgan’s dostávajú do obrovskej Indie. V rovnakom období sa zase vďaka britskému námorníctvu podarí pomádam od Morgan’s prekonať Atlantik, a to doslova v pravý čas- v zlatom veku Hollywoodu, kedy sa pomádou upravené vlasy stali symbolom moderného muža a pomády Morgan’s používala nejedna hviezda zábavného priemyslu.
Dnes sú Morgan’s pomády dostupné vo viac ako 50 krajinách sveta a značka nedávno oslávila predaj jednej miliardy pomád. Napriek nesutále sa meniacim trendom na poli pánskej módy a starostlivosti o svoj zovňajšok zostáva tradičný anglický výrobca Morgan’s overenou klasikou, po ktorej siahajú už viac ako storočie všetci muži, ktorí chcú vyzerať vždy najlepšie.

Mühle
Nemeckú značku Mühle založil vojnový zajatec Otto Johannes Müller v roku 1945 bez kapitálu, priestorov na výrobu či materiálov, zato optimizmus mu rozhodne nechýbal. Mühle znamená v nemčiny mlyn, a na historických fotkách doteraz vidieť logo mlynu na krabiciach, ktoré z Ottovej kuchyne odvážali vlečky poháňané koňmi.
Ottov optimizmus vytrval aj po roku 1949, keď firemná továreň padla kompletne za obeť ničivému požiaru. Napriek zakladateľovej skorej smrti však zostal optimizmus a odhodlanie pevne zakorenené v DNA firmy. To sa preukázalo aj po roku 1973, kedy bola firma kompletne znárodnená a stala sa súšasťou podniku Bürstenwerk Schönheide, ktorý produkoval lacný tovar určený predovšetkým pre bratské komunistické krajiny východnej Európy. Kvalita produktov síce bola stále na obstojnej úrovni, avšak dizajn a osobitosť značky značne zaostávali.
So zánikom NDR v 1990 prišla privatizácia a opätovná možnosť pre návrat firmy do rúk rodiny Müllerovcov. Firma tak v podstate začínala úplne nanovo, keďže z jej predchádzajúcich klientov už nikto neexistoval a väčšina zamestnancov musela odísť. V nasledujúcich dvoch desaťročiach však Muhle zažila nevídaný rozmach, predstavila širokú paletu produktov od kozmetiky a bio kozmetiky až po holiace sady v spolupráci so špičkovými nemeckými dizajnérmi, či vlastné patentované syntetické štetiny Black Fibre a Silvertip Fibre.
Značka Mühle tak dnes patrí medzi lídrov mokrého holenia, ich sériovo ale aj ručne vyrábané modely sa predávajú po celom svete a vďaka neustálej inovácii a túžbe zlepšovať sa zostáva ďaleko pred konkurenciou.

Oil Can Grooming
Olejová nádoba, či kanister, bola základným nástrojom mechanickej doby. Zrodená priemyselnou revolúciou, bez olejovej nádoby by nefungoval žiaden stroj, a teda ani žiaden podnik. Práve z tejto myšlienky bola zrodená britská značka Oil Can Grooming, ktorá vyrába svoje olejčeky na bradu v dizajne plechových olejových nádob.
Po prvé, srdcom Oil Can Grooming je nekompromisná kvalita. Ich oleje na bradu sú vyrábané z tých najjemnejších a najkvalitnejších prísad a robia presne to, čo sa píše na jednotlivých nádobách – bradu krotia, posilňujú a vyživujú.
Po druhé, oleje na bradu Oil Can Grooming nielen fantasticky vyzerajú ale aj neskutočne a fantasticky voňajú. Práve vôňa olejov Oil Cam Grooming im dodáva život a rozpráva príbeh, s ktorým sa stotožníš, aj keď nie si blázon do motoriek, čo je myšlienkou za Iron Horse, či robotník za pásom, ktorý zase svojou poctivou drinou inšpiroval Blue Collar.
Úplne stačí vášeň pre dobrodružstvo, túžba vyniknúť a zmysel pre nekompromisnú kvalitu.

Pacinos
Eric Pacinos “The Barber” pochádza z newyorskej štvrti Queens, avšak dospieval predovšetkým na južnej Floride. Strihanie vlasov bol odjakživa jeho koníčkom a nezanevrel naň ani počas štvorročnej služby v americkom námorníctve. Počas vysokej školy po večeroch navštevoval kozmetickú školu a remeslu barberstva sa dnes venuje už vyše 15 rokov.
Okrem tvorby populárnych podcastov, na ktorých podrobne vysvetľuje techniku strihania či rôzne pánske účasy, pracoval s množstvom slávnych klientov, ako sú rapperi Sean “P Diddy” Combs, Sean “Jay Z” Carter, Chris “Ludacris” Bridges, či herec a zabávač Kevin Hart.
Všetky svoje poznatky nakoniec zúžitkoval pri tvorbe svojej vlastnej rady kozmetiky, Pacinos Signature Line, ktorá patrí medzi to najlepšie, čo si muž môže kúpiť.

Proraso
Proraso je nádherný taliansky príbeh. Značka, ktorú v roku 1908 založil v malom laboratóriu vo Florencii Ludovico Martelli udáva trendy vo svete holenia už po viac ako tri generácie a vyrástla bok po boku spolu s Talianskom.
Produkty značky Proraso s ľahkosťou prechádzajú testom času, odolávajú neustále sa meniacim trendom a stávajú sa tak klasikami.
Spolu s ubiehajúcimi rokmi sa receptúry, založené na kvalitných prírodných ingredienciách, neustále vylepšujú, pričom dôraz sa kladie na evolúciu, nie revolúciu. Obnovujú sa balenia, vylepšujú ingrediencie a pribúdajú nové produkty, ktoré si neustále nachádzajú nových zákazníkov, ktorí na ne nedajú dopustiť.
Hlavný princíp definovaný Ludovicom Martellim však zostáva rovnaký – vytvoriť profesionálne a kvalitné produkty, ktoré poskytnú príjemné a dokonalé oholenie nielen v holičstve, ale aj u každého z nás doma.

Recipe for men
V nehostinnom, ale krásnom prostredí škandinávskych hôr sa z potreby ochrániť svoju pleť zrodila švédska značka kozmetiky Recipe for men. Značka dedikovaná špeciálne potrebám mužskej pleti, ktorá je často zanedbávaná a prehliadaná. Produkty, ktoré sú nekompromisne zamerané na výsledky. Recipe for men predstavuje koncepčnú starostlivosť o pleť mužov úplne bez starostí. Tvojej pleti dopraje maximálnu starostlivosť, neutíchajúci pocit sviežosti a hebkosti.
Škandinávske prostredie vplýva na pleť horšie ako ktorékoľvek iné, a to hlavne počas dlhých zimných dní, plných silného nárazového vetra a suchého vzduchu. To robí zo Škandinávie ideálne prostredie na testovanie kozmetiky na pleť, ktorá si tak od úplného vzniku prechádza tými najextrémenjšími podmienkami. Výsledkom je revolučná starostlivosť o pleť s vynikajúcimi hydratačnými a ochrannými vlastnosťami kdekoľvek na svete.
Recipe for men dodá tvojej pleti čistotu, energiu, hydratáciu a vitalitu. Receptúra vychádza z najnovších poznatkov a najkvalitnejších surovín, ktoré sú vyberané tak aby na 100% spĺňali náročné požiadavky mužskej pleti, ktorá je hrubšia a mastnejšia ako ženská pleť.

Reuzel
Leen a Bertus, zakladatelia značky Reuzel, sa začali učiť základy strihania pánskych vlasov keď mali obaja iba 14 rokov. S okamžitou láskou ku klasickému holičstvu a ovplyvnení rock n’ rollom, custom kultúrou okolo tenisiek Vans a iných subkultúr tak v podstate nevyhnutne smerovali k jasnému bodu– otvoreniu vlastného barbershopu Schorem Haarsnijder en Barbier.
Schorem je klasický old-school barbershop, do ktorého majú vstup povolení len dospelí muži, priamo v centre Rotterdamu, hrdého robotníckeho mesta v Holandsku. Schorem barbershop sa špecializuje na klasické tradičné pánske strihyako sú pompadour, quiff, undercut či fade, ale aj na “hot towel shave”, teda holenie klasicku britvou za pomoci horúceho uteráku. V čase svojho vzniku sa barbershop Schorem snažil zachrániť miznúce remeslo pochádzajúce z éry stratenej v čase.
Dnes môžeme takmer s absolútnou istotou povedať, že sa im to podarilo. Samotný názov Schoremje tak trochu slovná hra, ktorá sa stratí v preklade. V holandčine to znamená “zmrdi”, “chrapúni” či “prasatá”, skrátka zlí chlapci. Zároveň je to však aj forma minulého času, kde doslova znamená “oholil som ho”. Haarsnijder en Barbier môžeme bez námahy preložiť ako kaderník a holič.
Od svojho otvorenia navštevujú barbershop Schorem všetci rockeri rapperi a metalisti, bajkeri a motorkári, pouliční gangstri a iní dokonalí gentlemani zo všetkých kútov spoločnosti. So svojimi viac ako 50 ročnými skúsenosťami s barberstvom a holičstvom sa rozhodli ponoriť hlboko do histórie pomád a vytvoriť tak značku, o ktorej sa dnes mnohí hovoria ako o jednej s najlepšími stajlingovými produktami na svete…Reuzel.

Suavecito
Suavecito Pomade sa od úplného začiatku zaviazalo, že sa stane kultúrnym fenoménom. Nestačí im vyrábať tradičné produkty na starostlivosť pre mužov, ktoré “len” fungujú. Namiesto toho sa rozhodli ísť o krok ďalej, a naplno sa ponoriť do vlastnej automobilovej, motocyklovej, tatérskej a barberskej kultúry ako spôsobu, ktorým chceli oživiť umelý a stagnujúci kozmetický priemysel.
V Spojených štátoch Suavecito Pomade naďalej cestuje víkend čo víkend po celej krajine na výstavy či akcie spojené s custom kultúrou tenisiek Vans, automobilov, motoriek, tatérov a barberov tak, ako to robia od svojho vzniku. Nerobia to pre zisk, pretože spôsob, akým to robia znamená, že im toho veľa neostane.
Namiesto toho to robia preto, aby aj naďalej zostali žiť v rámci kultúry, ktorá vznik značky Suavecito Pomade inšpirovala, a aby zostali v denno-dennom kontakte so svojimi fanúšikmi, zákazníkmi a nasledovateľmi.
Suavecito sa pýši skvelými pomádami, ktoré sa ľahko z vlasov vymývajú iba vodou, avšak držia nekompromisne ako vosk, a špičkovou líniou produktov na holenie, starostlivosť o bradu či telo. Vždy s použitím prémiových ingrediencií, s charakteristickou sviežou vôňou, ktorá dostane do kolien nejednu ženu. A čo je najdôležitejšie, vždy za skvelú cenu, ktorú si môže dovoliť každý.
To je Suavecito Pomade. Značka, ktorá je naplno oddaná kultúre a svojim priaznivcom. Značka, ktorá sa nezaoberá sama sebou. Žiadne ego. To je Suavecito Pomade.
